Från a till o

Så är en bra hemsida för ett företag

Att ha en hemsida är egentligen inte så svårt – däremot kan den vara bra eller dålig. Att ha en bra hemsida är särskilt viktigt för företag – då det inte helt sällan är den plats som potentiella kunder besöker först. Här kan du läsa mer om hur en bra hemsida bör se ut och andra saker värda att tänka på.

Första intrycken är avgörande

Det finns mycket statistik när det kommer till besökare, klick, köp och hemsidor. Oavsett hur dessa siffror ser ut så finns det en sak som står klart – första intrycket är viktigt för besökarna, för att dom över huvud taget ska välja att stanna kvar på sidan, istället för att klicka sig vidare till en annan.

Att lyckas skapa en hemsida för företag helt på egen hand kan vara svårt – om man inte vet vilka dom avgörande detaljerna är. Kanske är det just därför många företag väljer att leja bort jobbet till proffs.

Användarvänlighet A och O

En annan viktig och avgörande faktor som skiljer en bra hemsida från en dålig är användarvänligheten. Den ska inte bara vara snygg och inbjudande, utan också enkel att förstå och använda. Även detta kan vara avgörande för hur vida besökarna väljer att stanna på sidan och inte. Är det för krångligt, att till exempel genomföra ett köp eller att ta kontakt, är risken att dom försvinner iväg till en annan sida och ett annat företag.

  • Klickvänliga element
  • Navigering i menyn
  • Internlänkar

Därför är en bra hemsida för företag viktigt

Om du inte får besökarna att stanna kvar på företagets hemsida är det också föga troligt att dom kommer att bli framtida kunder. Har du läst texten ovan är det heller inte så svårt att förstå varför det är viktigt att som företag ha en bra hemsida – det kan vara skillnaden mellan nya framgångar och att stå stilla och stampa på samma plats. hemsidaEn bra sida ger dig fler besökare men framför allt rätt besökare. Det i sin tur ger dig fler potentiella kunder och större lönsamhet. Man kan se det som ett hjul som snurrar i positiv riktning! Så även om ett företag lägger pengar på att skapa en bättre hemsida till ditt företag – så kommer det troligen att löna sig i slutändan.